Jaki wpływ na podaż ma dzisiaj reklama zewnętrzna?

Od lat reklama jest głównym środkiem poruszającym rynek. To dzięki niej dużej ilości producentów zdobyło masowy rozgłos. Na początku puszczane w radioodbiorniku czy tv stały się nie wystarczające, stąd też opracowano, aby umieszczać je na zewnątrz. Co za tym idzie, konieczne były do tego tablice reklamowe, jakie powinny być umieszczane na ścianach bloków mieszkalnych czy standardowo stawiane w ziemi.

W sektorze o tematyce reklamy w większości firmy zajmujące się tym, proponują zrobiony już bilbord wraz z jej montażem. A bilbord to nic innego jak po prostu reklama zewnętrzna. Na każdym kroku, gdzie się nie ruszymy nasze oko cieszą owe bilbordy. Stały się one niebywale słynne z przyczyn bardzo dobrego zasięgu i skuteczności.

Reklama zewnętrzna to nie tylko owe bilbordy. To również reklamy na autobusach czy tramwajach, reklama na słupach ogłoszeniowych, przystankach autobusowych czy też przyklejona na osobiste samochody – szerzej na ten temat. Typowa reklama zdobyła na popularności przede wszystkim ze względu na dużo mniejsze koszty jej emitowania. Reklamy w telewizji i radio (radio z bluetooth) bywają bardzo drogie i sekunda ich emisji to suma od paruset złotych nawet do paru tysięcy złotych , zależy o której godzinie reklama jest

Reklama outdoor

Autor: Roberto Nieves
Źródło: http://www.flickr.com

przekazywana.

Przy reklamie zewnętrznej mamy stałą opłatę i stanowi ona zazwyczaj egzekwowana za miesiąc. Natomiast w tej sytuacji koszty emisji reklamy są parokrotnie niższe jak w sytuacji reklam telewizyjnych. Zatem widzimy reklama zewnętrzna ma niebywale dużo zalet. Obecnie coraz więcej ludzi rezygnuje z oglądania telewizji czy słuchania radia (więcej informacji). Zastępują to bardzo dobrą lekturą jak i kolorowym pismem. Jest to wywołane wzrostem siły życia. Naturalnie po całym dniu pracy nie posiadamy ochoty na telewizję.

Taka tendencja ma wpływ na redukcję skuteczności reklamy właśnie w tych mediach. Stąd też fachowcy od reklamy rozpoczęli coraz częściej wykorzystywać reklamę zewnętrzną, jakiej normalny człowiek nie jest w stanie nie zauważyć. Zobaczyć czyli zaznajomić się z nią, a właśnie o to chodzi. Widzialność danej reklamy jest bardzo duża, ponieważ niejesteśmy w stanie jej ominąć, czy to jadąc komunikacją miejską jak i przechadzając się ulicami miasta.