Przybliżamy pojęcia marketingowe

Pojęcie marketingu jest niezwykle złożone, a to za sprawą wciąż rozwijającej się branży internetowej. I tak na przykład pojęcie marketingu w obecnych czasach nie odnosi się już jedynie do graficznych reklam na stronach internetowych, ale również pozycjonowania i programów afiliacyjnych. W tym artykule postaramy się przybliżyć wspomniane zagadnienia, które powinny być znajome każdemu właścicielowi strony bądź sklepu online.

Pojęcie marketingu ta strona zawiera pozycjonowanie to w skrócie opisując działania, które mają na celu zdobycie jak najwyższej pozycji witryny internetowej w rezultatach wyszukiwania na dane (zobacz niszczenie dokumentów gdynia) słowa. Bardzo przydatnych w pozycjonowaniu narzędziem jest planer słów kluczowych, który pomoże określić na jakie frazy pozycjonować stronę internetową. Bowiem przy ich wyborze istotne są nie tylko preferencje właściciela strony, lecz przede wszystkim język użytkowników wyszukiwarek internetowych. Planer słów kluczowych zobacz pełną propozycję na tej stronie to nie jedyne narzędzie stosowane przez tak zwanych pozycjonerów. Do najistotniejszych z nich zaliczyć możemy głownie programy analizujące poziom zoptymalizowania strony, narzędzia do pokazywania powiązanych linków, jak również statystyki, pokazujące aktualne pozycje na wybrane przez nas słowa.

marketing

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com

Następnym sposobem na promowanie naszej witryny w sieci mogą być programy partnerskie bądź inaczej programy afiliacyjne. Umożliwiają one łączenie reklamodawców to jest właścicieli stron www z wydawcami, którzy pracują nad sprowadzaniem użytkowników siedzi na witrynę internetową reklamodawcy. Reklama partnerska może przyjmować różne formy. Może to być mailing, marketing szeptany czy inna strona internetowa. Różne mogą być także cele takiej reklamy, a co za tym idzie sposoby rozliczania wynagrodzenia dla reklamodawców.

Bowiem programy afiliacyjne dodatkowe czytanie opierać mogą się na działaniach mających nakłonić internautę do wejścia na stronę, pozostawienia swojego adres mailowego czy telefonu bądź wykonania danej czynności np. zakupu na stronie reklamodawcy. To które metody promocji w sieci są dla nas właściwe zależy w głównej mierze od branży w jakiej działamy, charakterystyki odbiorców naszych produktów i oferty i budżetu jakim dysponujemy na cele reklamowe.