Co to jest DBMS oraz jakiego rodzaju korzyści mogłoby dać stosowanie tego systemu?

Wedle najświeższych obserwacji opartych na statystykach aż 97% marketerów do prowadzenia przedsięwzięć związanych z marketingiem stosuje specjalistycznych oraz dedykowanych konkretnej korporacji baz danych.

promocje

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Mogą być to bazy odnoszące się do nie tylko aktualnych klientów, ale także historia ich zamówień. Na tej podstawie można prowadzić kontrole predykcyjne, jakie mogłyby pomóc przewidzieć tendencje w zachowaniach odbiorców.
W tego typu sposób oferta mogłaby być bardziej spersonalizowana oraz odpowiednia niż gdyby z takich baz danych nie korzystali. Na rynku funkcjonują zarówno darmowe bazy danych jak i indywidualne. Te ostatnie to bazy danych odbiorców poszczególnych podmiotów. Tego typu marketingowe bazy danych w bardzo wydatny sposób pomagają sprzedawać przeróżne towary różnego typu nabywcom. Marketing oparty o bazy danych pozwala bardziej szczegółowo zrozumieć zachowania aktualnych oraz potencjalnych klientów, a co za tym idzie również przewidywać ich tendencje. Oczywiście bez ingerowania w ich intymność, gdyż odbiorcy musieli w przeszłości dać zgodę na wykorzystanie ich danych osobowych.
Bardzo łatwo dostępne są bazy danych spółek. Bazy te mogą być podzielone na województwa albo branże. Istnieją również bazy danych telefonów komórkowych klientów indywidualnych. Także z podziałem na różne upodobania, np. chęć zawarcia ubezpieczenia OC czy chęć inwestowania oszczędności. Ogólnie przedmiot ujmując bazy podzielone są na profile rodzaju B2B (Business to Business) czy też B2C (Business to Customer).

Są to potencjalnie doskonałe narzędzia marketingowe, ponieważ zawierają dosłownie wiele milionów potencjalnych klientów, do których należy jedynie wysłać swoją propozycję. Jeśli dostępne dla wszystkich bazy są tak bogate, wystarczy sobie wyobrazić potencjał tkwiący w bazach, jakie mogą być stworzone na własne potrzeby.